Even voorstellen: Diana Bos

28 september 2023

Vandaag is het de beurt aan onze collega Diana Bos om zich aan jullie voor te stellen!

Wie ben je en wat is je functie binnen Slimmerik?
Mijn naam is Diana Bos en ik werk als administratief medewerker bij de zorgadministratie van Slimmerik.

Hoe zien jouw werkzaamheden eruit?
De werkzaamheden van de zorgadministratie zijn zeer divers en afwisselend. Er werken in totaal 4 medewerkers bij de zorgadministratie. Onze werkplek bevindt zich op onze locatie in Heerenveen. Wij worden wel de ‘spin in het web’ genoemd binnen de organisatie.

Tijdens een werkdag hebben wij veel contact met zowel interne al externe personen. Wij zijn al betrokken vanaf het eerste contact. Dus van de start van de zorg bij Slimmerik tot aan het afsluiten van de trajecten. 

Wanneer je contact opneemt met Slimmerik kun je mij aan de telefoon krijgen. We kunnen dan bespreken of de hulpvraag passend is bij Slimmerik en zo nodig plannen we dan een kennismakingsgesprek in. Intern werken we samen met alle disciplines. Zo hebben we korte lijnen met onze coördinator aanmeldingen en stemmen we de zorginzet af met de betrokken orthopedagogen, regiebehandelaar en ambulant hulpverleners. Wanneer de aanmelding en de financiering rond is dan is het daarna onze taak om de cliënten in te plannen in de roosters van de (ambulant) hulpverleners. We zoeken dan de juiste match tussen de opties en mogelijkheden van de cliënt en de roosters van de (ambulant) hulpverleners. Dit is soms een hele puzzel en het is altijd weer fijn als het gelukt is! We nemen vervolgens contact op met de cliënt en stellen de betrokken hulpverlener op de hoogte dat het zorgtraject kan starten.

Daarnaast hebben we onder andere contact met gebiedsteammedewerkers en/of andere zorgaanbieders om afspraken te maken over de financiering van de zorginzet. We verwerken alle informatie rondom cliënten in het elektronisch cliëntsysteem en zorgen ervoor dat deze up-to-date blijft. 

Alle vragen rondom de financiering, de start en de afsluiting van trajecten en roosterwijzigingen komen ook bij ons terecht. We hebben contact via de telefoon en mail maar collega’s komen vaak ook even binnenwandelen op kantoor om te overleggen of iets door te geven. 

Ik denk dat bovenstaande een basis is van de werkzaamheden die wij doen en dat nog lang niet alles genoemd is. Al met al een super afwisselende baan! 

Wat is jouw affiniteit met autisme?
Mijn man en ik hebben 3 kinderen, 2 meiden van 15 en 13 jaar oud en een zoon van 10 jaar oud. Alle 4 gezinsleden zijn gediagnostiseerd met autisme. Hierdoor ben ik zowel als partner en moeder ervaringsdeskundige. En daarnaast werk ik natuurlijk bij Slimmerik. Autisme is dus een groot onderdeel van mijn dagelijks leven. 

Wat vind je het leukst aan werken bij Slimmerik?
Ik vind het erg leuk dat mijn dagen nooit hetzelfde zijn. Mijn werkzaamheden zijn erg divers. Daarnaast mag ik samenwerken met enthousiaste en bevlogen collega’s die allen hard werken en de cliënt met zijn of haar hulpvraag vooropstellen. We hebben binnen Slimmerik allemaal onze eigen rol en taak maar het voelt alsof we het samen als team doen en dat maakt dat het werken bij Slimmerik erg prettig. 

Dank je wel voor je mooie antwoorden. Dan ook voor jou de vraag: waar ontprikkel jij van?
Ha ha, mooie vraag. Naast mijn werk ben ik dus ook mama van een zorgintensief gezin die veel zorg nodig heeft. Dit maakt dat ik geregeld afspraken heb rondom de kinderen. Ontprikkelen heb ik daarnaast zeker nodig maar dit lukt niet altijd. Ik lees graag en geniet ook van tuinieren. Echter deed ik dit te weinig en had ik een structurelere vorm van ontspanning nodig. Sinds kort hebben wij mede daarom een puppy waar ik nu dagelijks mee wandel. Hier geniet en ontprikkel ik enorm van.  

Terug naar overzicht